Τετάρτη 5 Ιανουαρίου 2011

ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΤΕΜΑΧΙΣΕΤΕ ΕΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑ;;

Αναδημοσίευση από www.enet.gr

«Η ελληνική ιθαγένεια, για όλους εμάς που μεγαλώσαμε στην Ελλάδα και πήγαμε σε ελληνικό σχολείο, είναι πάνω από όλα μια δικαίωση. Είναι μια πράξη αποδοχής και αναγνώρισης του ελληνικού κράτους ότι υπάρχουμε, ότι ανήκουμε και εμείς στην ελληνική κοινωνία», λέει στην «Ε» η 26χρονη Ανίσα Μποτέτση, που σε ηλικία 13 χρόνων ήρθε με την οικογένειά της στην Ελλάδα από την Αλβανία και όλα αυτά τα χρόνια ήλπιζε ότι κάποια μέρα θα αποκτήσει την ελληνική ιθαγένεια.

Η Ανίσα Μποτέτση για μια απόφαση δασκάλου δεν μπορεί να πάρει ιθαγένεια Η Ανίσα, μελετώντας σκληρά και καταβάλλοντας τεράστια προσπάθεια σε σύγκριση με τους συμμαθητές της, κατάφερε να τελειώσει το Γυμνάσιο και Λύκειο στην Ελλάδα, έδωσε πανελλήνιες εξετάσεις και πέρασε με την πρώτη στο Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, από όπου αποφοίτησε το 2008. Ξεκίνησε να εργάζεται ως ξενοδοχοϋπάλληλος ενώ ήταν ακόμα φοιτήτρια. Αισθάνεται την Ελλάδα πατρίδα της, νιώθει κομμάτι της ελληνικής κοινωνίας. Στην Ελλάδα θέλει να ζήσει την υπόλοιπη ζωή της: «Εδώ μεγάλωσα, εδώ είναι η οικογένειά μου, οι φίλοι μου, η ζωή μου», μας λέει.

Ομως, το ελληνικό κράτος δεν της αναγνωρίζει το δικαίωμα να αποκτήσει την ελληνική ιθαγένεια. Ο λόγος; «Ο νόμος, ο οποίος ψηφίστηκε πρόσφατα, ορίζει ότι τα παιδιά μεταναστών που δεν έχουν γεννηθεί στην Ελλάδα για να αποκτήσουν την ελληνική ιθαγένεια πρέπει να έχουν φοιτήσει συνολικά 6 χρόνια σε ελληνικό σχολείο, είτε στην πρωτοβάθμια είτε στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Ομως, εγώ όταν ήρθα στην Ελλάδα είχα ήδη φοιτήσει την 1η Γυμνασίου στην Αλβανία, οπότε πήγα κατ' ευθείαν στη 2α Γυμνασίου, έχω δηλαδή φοιτήσει 5 αντί για 6 χρόνια σε ελληνικό σχολείο, και γι' αυτό δεν μου δίνουν την ελληνική ιθαγένεια», εξηγεί η Ανίσα.

Το ότι δεν ήταν δική της επιλογή να πάει κατ' ευθείαν στη 2α Γυμνασίου, ψιλά γράμματα: «Είχα ζητήσει να πάω στην 6η Δημοτικού γιατί στη 2η τάξη του Γυμνασίου θα δυσκολευόμουν πάρα πολύ αφού δεν ήξερα ούτε καν τη γλώσσα. Ο διευθυντής όμως του Δημοτικού μού είπε να πάω στο Γυμνάσιο και ο διευθυντής του Γυμνασίου, αν και του ζήτησα να πάω στην 1η Γυμνασίου, εκείνος με έβαλε στη 2η τάξη», σημειώνει. Τονίζοντας: «Δεν είμαι ειδική περίπτωση, στη θέση μου είναι τόσα άλλα παιδιά που αδίκως τους στερείται το δικαίωμα της ελληνικής ιθαγένειας, επειδή όταν ήρθαν στην Ελλάδα τους έβαλαν στη 2η τάξη Γυμνασίου και όχι στην 1η».

Δεν υπάρχουν σχόλια: